Článek
Právě loni na začátku roku se dotace na nákup nových aut za ekologickou likvidaci straších vozů rozjela. Vlády tím chtěly podpořit klopýtající autoprůmysl, který se kvůli finanční krizi z druhé poloviny roku 2008 dostal do problémů.
Jenže peníze na šrotovné pomalu dochází, a to se samozřejmě opět odráží na prodejích. Evropské automobilky se tak obávají propadů prodejů a výroby v letošním roce.
Podle agentury Reuters například Renault očekává letos menší prodeje na starém kontinentě o deset procent, PSA Peugeot Citroën pak počítá s propadem o devět procent.
Automobilová asociace ACEA v úterý uvedla, že jen v únoru se v EU podařilo prodat na 974 346 nových aut, což bylo o tři procenta více než loni. Přestože číslo je pozitivní, výsledky z jednotlivých zemí již tak dobré nejsou.
Například v Německu, kde šrotovné skončilo již na začátku podzimu, se prodej aut propadl v únoru o 29,8 procenta. Naopak ve Francii, kde program stále ještě běží, si nový vůz pořídilo meziročně o 18,2 procenta lidí více.