Článek
Největší automobilkou v EU byla v září skupina PSA s podílem na trhu 18,2 procenta. Její prodej se snížil o 7,7 procent na téměř 199 tisíc vozů.
PSA sesadila z pozice jedničky skupinu Volkswagen, jejíž prodej se propadl o 48 procent na méně než 172 tisíc vozů, zatímco podíl na trhu jí klesl na 15,8 procenta.
Prodej mladoboleslavské Škoda Auto se snížil o 28,1 procenta. Prudký pokles zaznamenaly v září také Renault a jeho partner Nissan, stejně jako Fiat Chrysler.
Nejsilnější byl pokles v Německu
Pokud jde o prodeje v jednotlivých státech EU, většina zemí v září zaznamenala dvouciferný procentní pokles. Prodej v Německu se snížil o 30,5 procenta, ve Francii o 12,5 procenta a v Itálii o více než 25 procent.
Ve Španělsku se odbyt propadl o 17 procent a v Británii o 20,5 procenta.
Zatímco mezi lednem a zářím se prodeje aut ve Španělsku, Francii a Německu zvýšily, v Itálii a Velké Británii naopak došlo k poklesu.
Volkswagen si stěžuje na nová pravidla
Podle nových pravidel by od prvního září mělo testování emisí více odpovídat provozu automobilu v reálných podmínkách. Automobilky však mají problémy získat novou certifikaci včas.
Volkswagen opakovaně upozorňoval, že přechod na nový systém negativně dopadne na jeho hospodářské výsledky. [celá zpráva]
Automobilky v důsledku nových pravidel musely zastavit dodávky některých modelů, které ještě nestačily nově certifikovat. Automobilky také v srpnu, před zavedením nové metodiky, nabízely výrazné slevy na auta, vedlo to k tomu, že v srpnu odbyt o více než 31 procent vzrostl.