Článek
Prodej vozů tak klesl i přesto, že ekonomika EU se vrátila k mírnému růstu. Za celý srpen se prodej aut v Evropě snížil o 4,9 procenta. Další pokles zaznamenali prodejci na velkých evropských automobilových trzích ve Francii, Itálii a v Německu. Výrazný růst o deset procent naopak zaznamenala Velká Británie.
„Na významných trzích přetrvával pokles,“ uvedla asociace v prohlášení.
Pokud jde o jednotlivé automobilky, největší propad zaznamenal Peugeot. Za prvních osm měsíců roku počet registrací nových aut tohoto výrobce klesl o 18 procent. Podíl automobilky na trhu tak v meziročním srovnání klesl o skoro jeden procentní bod na 11 procent.
Největší evropská automobilka Volkswagen, jejíž součástí je i česká Škoda Auto, vykázala propad o 11 procent, především kvůli klesajícímu prodeji vlajkové značky VW.
Nových škodovek bylo v srpnu v EU registrováno 28 519. Je to o čtyři procenta méně než loni, stále ale víc, než kolik se minulý měsíc registrovalo nových fiatů, toyot nebo citroënů. V EU tak Škoda Auto minulý měsíc patřila mezi deset nejúspěšnějších značek.