Článek
Qantas rozdělí 20 milionů australských dolarů na kompenzace mezi více než 86 tisíc zákazníků, kteří si koupili letenky na takzvané „lety duchů“. Sto milionů dolarů je pokuta, již společnost zaplatí v rámci urovnání sporu s Australskou komisí na ochranu konkurence a spotřebitele (ACCC).
„Uznáváme, že Qantas zklamaly zákazníky a nedodržely vlastní standardy,“ uvedla v prohlášení generální ředitelka aerolinek Vanessa Hudsonová, která je ve funkci od loňského září.
Dohoda podle ní znamená, že firma odškodní poškozené zákazníky mnohem dříve, než kdyby případ pokračoval před federálním soudem. Pomůže také podle ní obnovit důvěru v aerolinky. Upozornila, že soud ještě musí dohodu formálně odsouhlasit.
Češi na dovolenou létají víc než před covidem
Společnost podle šéfky také upravila počítačové systémy, jejichž selháním chyby vysvětlovala.
Qantas v letech 2021 a 2022 prodávaly letenky i na celé týdny zrušené lety. U nich mají sice cestující nárok na vrácení peněz nebo náhradní let, ovšem samozřejmě to znamená komplikace při plánování dovolené či služební cesty.
„Tato pokuta bude varováním pro ostatní společnosti,“ uvedla šéfka ACCC Gina Cass-Gottliebová.
U zahraničních letů je kompenzace 450 australských dolarů (6900 korun), u domácích letů 225 dolarů.