Hlavní obsah

Procter & Gamble dostal v Číně pokutu za digitálně vybělené zuby v reklamě

Novinky, tov

Společnost Procter & Gamble dostala v Číně pokutu ve výši téměř milión dolarů (25 miliónů korun). V televizní reklamě na zubní pastu podle úřadů digitálně „vybělila“ zuby známé moderátorce, píše server BBC.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Procter & Gamble podle čínských úřadů v televizní reklamě na zubní pastu Crest digitálně upravovala záběry, aby zuby populární tchajwanské moderátorky vypadaly bělejší.

Moderátorka známá pod jménem Xiao S v reklamě říká: „Podívejte se na můj bělejší úsměv, trvá to jediný den.“

Podle čínských médií jde o dosud největší pokutu tohoto druhu. Pro jednoho z největších světových výrobců pracích prášků, holicích strojků, kosmetiky i jídla pro zvířata jde ale v poměru k tržbám (loni celosvětově 83 miliard dolarů) o zanedbatelnou položku.

Firma uvedla, že kritizovanou reklamu na pastu Crest stáhla z vysílání již v polovině roku 2014.

Úřady druhé největší ekonomiky světa Číny viní zahraniční výrobce z klamání spotřebitelů poměrně často. V minulosti se za své chování vůči čínským zákazníkům musely omlouvat firmy jako McDonald’s, Apple nebo francouzský Carrefour, uzavírá BBC.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám