Článek
Procter & Gamble podle čínských úřadů v televizní reklamě na zubní pastu Crest digitálně upravovala záběry, aby zuby populární tchajwanské moderátorky vypadaly bělejší.
Moderátorka známá pod jménem Xiao S v reklamě říká: „Podívejte se na můj bělejší úsměv, trvá to jediný den.“
Podle čínských médií jde o dosud největší pokutu tohoto druhu. Pro jednoho z největších světových výrobců pracích prášků, holicích strojků, kosmetiky i jídla pro zvířata jde ale v poměru k tržbám (loni celosvětově 83 miliard dolarů) o zanedbatelnou položku.
Firma uvedla, že kritizovanou reklamu na pastu Crest stáhla z vysílání již v polovině roku 2014.
Úřady druhé největší ekonomiky světa Číny viní zahraniční výrobce z klamání spotřebitelů poměrně často. V minulosti se za své chování vůči čínským zákazníkům musely omlouvat firmy jako McDonald’s, Apple nebo francouzský Carrefour, uzavírá BBC.