Článek
Úseky dálnice Opatovice–Časy a Časy–Ostrov mají být hotové do konce roku 2021, respektive v srpnu 2022. Přeložky silnic z Černé za Bory v Pardubicích přes Dašice k D35 a napojení komunikace 298 z Býště a Rokytna na dálnici ale budou oproti předpokladům hotové až později. Zaznělo to na krajském úřadu na kontrolním dnu ke stavbě přivaděčů.
Napojení u Dašic má být podle nynějších plánů dokončené v polovině roku 2023, od Rokytna a Býště koncem roku 2022. Přípravy zdržela složitá jednání s vlastníky pozemků, některé zřejmě bude nutné vyvlastnit.
Studna nalezená pod budoucí D35 je nejstarší dřevěný objekt na světě

„Uvedené termíny jsou optimistická varianta a i ta je později než dokončení úseků dálnice. Pesimistická je, že nebude nic,” uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. Kdyby výstavba dálnice předběhla stavbu přivaděčů, mohlo by se podle něj přijít na to, že nebudou třeba.
Stát v memorandu přislíbil Pardubickému kraji na výstavbu přivaděčů a modernizaci silničního napojení na dálnici 2,7 miliardy korun. Hejtmanství a krajští silničáři mají vybudovat pět velkých dopravních staveb, některé se skládají z více úseků. Náklady se předběžně odhadují na 3,6 miliardy.
Stavba dálnice D35 v Pardubickém kraji po 20 letech odkladů začala

Nejdál je modernizace silnice mezi Litomyšlí a Českou Třebovou. Opravené jsou části v intravilánu obou měst, nyní se pracuje na úseku mezi nimi. Modernizovat se má také silnice z Ústí nad Orlicí do Litomyšle, kde bylo vydáno stavební povolení. Nejnákladnější bude výstavba silnice z Vysokého Mýta přes Choceň, České Libchavy do Žamberka, zčásti v trase původních komunikací. Některé úseky čekají na územní rozhodnutí nebo se připravuje posouzení EIA.