Článek
„Do provozu půjdou v příštím roce dlouhé dvaceti- až třicetikilometrové úseky, jako je pokračování jihočeské dálnice D3, dokončení písecké D4 a na Moravě úseky dálnic D48 u Bělotína a Frýdku-Místku nebo D55 v úseku od Babic až k Bzenci,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Ředitelství silnic a dálnic bude mít v příštím roce k dispozici více než 79 miliard korun, což je dosud nejvíce.
Stát v roce 2024 plánuje dokončit sedmnáct dálničních staveb na osmi různých dálnicích. Termíny zprovoznění jsou ale nejčastěji až ke konci roku. U některých, zejména na Moravě, nejsou ještě upřesněné.
Šéf ŘSD: Příští rok se otevře rekordní počet kilometrů dálnic
Letos dokončeny jen dvě stavby
Letos se moc nových dálnic neotevřelo. Silničáři dokončili jen dvě stavby, konkrétně šlo o první etapu úseku z Bělotína do Rybí na dálnici D48 a také o dostavbu obchvatu Loun na D7.
Aktuálně je však rozestavěno téměř dvě stě kilometrů dálnic a stát chce v příštím roce zahájit stavbu dalších 117,8 kilometru. K tomu začne budovat 47 kilometrů nových silnic první třídy.
V plánu je například rozpracovat pokračování Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1, úseky na dálnicích D3 k hranici s Rakouskem, na karlovarské D6 nebo chomutovské D7.
Zatímco v Česku příprava dálničních staveb v předchozích letech trvala často až třináct let, například v Německu je to v průměru kolem sedmi roků. Podle vlády by přípravu měly zrychlit změny v legislativě, například novela zákona pro urychlení výstavby strategické infrastruktury.