Hlavní obsah

Přímý vlak do Chorvatska letos nejede

Blíží se čas dovolených a řada Čechů už plánuje, jak se dopraví k moři. Žluté busy RegioJet začnou jezdit do Chorvatska od konce května, oblíbené vlaky na stejné trase ovšem dopravce letos nenasadí. Po kolejích k Jadranu nebo Černému moři jde letos cestovat pouze s přestupem na spoje zahraničních partnerů.

Foto: FlixBus

FlixBus zajíždí i na Rujánu na německém pobřeží Baltu.

Článek

„Pro letošní rok se RegioJet rozhodl ukončit provoz vlaků na lince do Chorvatska, která byla naší nejdelší v rámci EU,“ řekla Novinkám mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová. Dopravce na změnu upozornil už na přelomu roku, jedním z důvodů byla i častá zpoždění na trati. Namísto toho přidal nové vlakové spojení do ukrajinského Čopu, které považuje za ziskovější s využitím po celý rok.

„Chorvatsko z naší nabídky nevypadává, nabízíme každodenní autobusové spojení, které umožní pohodlně cestovat do této oblíbené destinace. Návrat vlaků do Chorvatska v blízké budoucnosti ale neplánujeme,“ dodala mluvčí.

Silná koruna vybízí k nákupu cizích měn na letní dovolenou

Ekonomika

Autobusy začnou jezdit v pátek 31. května na trase Praha – Brno – Split. Jednosměrné jízdenky z Prahy do Splitu jsou od 999 korun. Busy RegioJet nabídnou přímé spojení i do přímořských měst jako Zadar, Pakoštane, Šibenik, Primošten a Trogir.

V průběhu května a začátkem června rozjíždí své spoje do Chorvatska také FlixBus. Naopak Leo Express letos k moři vypravovat žádné vlaky ani autobusy nebude.

Vlak na jih jen s přestupem

Vlakem k Jadranu nebo Černému moři jde letos cestovat pouze s přestupem na spoje zahraničních partnerů například v Bratislavě, Vídni nebo v Budapešti, sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Rakouské železnice ÖBB nabízejí přímé linky z Vídně do severní Itálie, Terstu nebo Benátek.

České dráhy se zahraničími partnery provozují už několik let přímé vlaky pouze do oblasti Baltu. „I letos budou ve spolupráci s PKP Intercity v provozu od 21. června do 1. září dvě linky z Bohumína. Spoj jede do oblasti Gdaňsk – Sopoty – Gdyně – Hel, tedy až na konec Helské kosy. Vlak Pirat jede do Kolobrzegu,“ dodal Šťáhlavský. ČD vypravují pouze vozy s místy na sezení. Lůžkové vozy v minulosti zařazoval partner PKP Intercity, ale aktuálně ještě není jasné, zda to bude i letos.

Odjezd z Bohumína je pozdě odpoledne nebo večer a příjezd do cílových destinací druhý den ráno. Jízdní řád a prodej jízdenek a rezervací je standardně dva měsíce před plánovaným odjezdem. Cena za cestu ve druhé třídě vyjde od 643 korun.

Další zemí, kam se k moři dobře dostanete autobusem, je Itálie. RegioJet má autobusové linky do Benátek, Říma a Milána, jednosměrná cesta stojí okolo 1200 korun.

Zelené autobusy FlixBus plánují v létě posílit i spojení do Chorvatska. Na trase z Prahy do Puly a Splitu budou jezdit dva autobusy v pětiminutových intervalech za sebou. Od 6. června FlixBus zavádí také nové spojení se severní Itálií. Z Brna, Olomouce a Ostravy se půjde přímou linkou dopravit do Benátek, Milána nebo Janova.

„Pokud se podíváme na německé pobřeží Baltu, i tam máme pro letošní sezonu novinkové spojení. Přidali jsme linku z Prahy přes Berlín a Greifswald na Rujánu,“ řekl Právu mluvčí FlixBusu Tomáš Beránek.

Češi na dovolenou létají víc než před covidem

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám