Hlavní obsah

Při budování mostu u Brna nabídli nejnižší cenu a minimum výluk, úředníkům to přišlo podezřelé

Brno

S nejlevnější cenou a zajímavým stavebním řešením se do soutěže na zboření a stavbu mostu nad železnicí z Brna směrem na Žďár nad Sázavou přihlásila jedna ze stavebních firem. U krajských úředníků ale nepochodila, nabídka se jim zdála moc laciná a měla málo vlakových výluk. Obávají se, že cena stejně nebude dodržena, a pokud se bude pracovat za provozu, budou lidé ohroženi. Firma už rozhodnutí krajského úřadu napadla u antimonopolního úřadu.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Jak se Novinkám podařilo zjistit, firma Mitrenga nabídla, že stavbu silničního mostu mezi obcemi Česká a Lelekovice nad železniční tratí zvládne za 76 milionů korun. Druhá nabídka v pořadí, o které se podle zdroje Novinek z krajského úřadu také uvažovalo, že bude vyřazena, ocenila práce na necelých 87 milionů korun. Další nabídky pak byly o čtyřicet až šedesát milionů dražší. Hodnoticím kritériem je přitom podle veřejně dostupné zadávací dokumentace právě cena.

„Zadávací řízení není v tuto chvíli ukončeno, jinými slovy, zhotovitel ještě nebyl vybrán. Proto můžeme momentálně pouze potvrdit, že byl vyloučen jeden z účastníků tohoto řízení,“ řekla mluvčí jihomoravského krajského úřadu Martina Žídková.

Kraji se podle zjištění Novinek nelíbilo, že firma operuje s nízkým počtem výluk, a stavební práce tak chce realizovat za malého omezení provozu na frekventované trati. Právě minimum výluk srazilo nabídkovou cenu firmy. Výluky jsou totiž velmi nákladné a cenu staveb výrazně zvyšují. „Jde o stavbu, jež bude realizována nad elektrifikovanou železniční tratí, kde denně projíždí cca 130 vlaků,“ připomenula mluvčí.

„Vždy se doptáváme zájemce, pokud vyhodnotíme, že byla předložena mimořádně nízká nabídková cena a je zde relevantní předpoklad, že za tuto cenu není dodavatel schopen danou zakázku realizovat tak, aby byla zachována mimo jiné i bezpečnost nejen pracovníků na stavbě, ale také všech dalších uživatelů silničních, případně železničních staveb,“ dodala Žídková.

Autobusy a objížďky

Právě podezření z nízké nabídkové ceny stálo vedle nespokojenosti s malým počtem výluk za vyřazením ze zakázky. Podle zjištění Novinek kraj v zadání o počtu výluk nemluvil.

Sám šéf společnosti Rostislav Mitrenga ale nechtěl plánovaný postup při stavbě nijak komentovat s ohledem na to, že se obrátil na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. „Naše společnost má vážný zájem akci provést. Vzhledem ke stále probíhajícímu, neukončenému výběrovému řízení se ale podrobněji vyjadřovat nebudeme,“ napsal Novinkám.

Případné výluky dopadnou zejména na lidi dojíždějící do Brna ze směru od Kuřimi. „Počítá se s náhradní autobusovou dopravu a posílením linek jezdících do Brna-Králova Pole. Nepříjemné to bude i pro lidi z Lelekovic či Vranova, ty čeká autem delší objížďka. Nechce se mi ale věřit, že by byl někdo schopen udělat opravu toho mostu vlastně bez výluk,“ okomentoval situaci starosta Kuřimi Drago Sukalovský (Kuřimská občanská liga).

Novomlýnské jezero lemuje tisícovka černých staveb. Úřad s třemi lidmi na to nestačí

Domácí

Výběr článků

Načítám