Hlavní obsah

Přes internet Češi kupují hlavně počítače a mobily. A stále více i potraviny

Novinky, bož

Obliba nakupování přes internet v Česku roste. Tržby internetových a zásilkových obchodů rostou. Vyplývá to z výsledků šetření Českého statistického úřadu (ČSÚ). Nejvíce se dlouhodobě nakupují počítače, mobily a elektronika. Za posledních pět let výrazně stouply internetové prodeje potravin a stavebnin, jak ukazuje vizualizace Novinek.

Foto: Profimedia.cz

Obliba nakupování přes internet v Česku roste.

Článek

Podíl internetových prodejů na celkových maloobchodních tržbách se mezi lety 2013 až 2018 téměř zdvojnásobil.

Zdaleka nejvíce Češi přes internet objednávají počítače a telefony. Jejich podíl na internetových prodejích však mezi lety 2013 až 2018 klesl z 33,4 procenta na 23,4 procenta. Dále se prodávají elektrospotřebiče a elektronika. I jejich podíl na internetových prodejích za pět let klesl, a sice z 24 na 17,2 procenta.

Stále oblíbenější je nákup potravin a stavebnin přes internet. Zatímco ještě v roce 2013 tvořily potraviny 1,6 procenta všech internetových prodejů, v roce 2018 to bylo již 4,9 procenta. Stavebniny se na internetových prodejích v roce 2013 podílely z 1,7 procenta, v roce 2018 šlo o 5,4 procenta.

Tržby obchodníků v srpnu zpomalily růst

Ekonomika

„Internetovým prodejcům rostou počty zákazníků a s tím také tržby. V roce 2017 se v internetových obchodech prodalo zboží v hodnotě zhruba 85 miliard korun, což představovalo 7,8 procenta celkových maloobchodních tržeb,“ uvedla šéfka odboru statistiky služeb ČSÚ.

V oblasti internetového maloobchodu a zásilkových služeb podnikalo v roce 2017 3900 aktivních firem, které zaměstnávaly přes 13 a půl tisíce lidí. Od roku 2013 počet aktivních podnikatelských subjektů v tomto odvětví vzrostl o necelou tisícovku, počet zaměstnanců se zdvojnásobil.

Anketa

Kupujete potraviny na internetu?
Pravidelně
9,2 %
Občas
13 %
Jednou jsem to zkusil/a
4,5 %
Ne
73,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 741 čtenářů.

Související články

Výběr článků

Načítám