Hlavní obsah

Přelety ptáků a vzácné užovky zkomplikovaly na Karlovarsku stavbu výrobní haly

Zhruba o půl roku se zdržela příprava stavby nové haly v průmyslovém parku ležícím na jižní straně od Ostrova na Karlovarsku. Nicméně problémy se podařilo vyřešit a ve čtvrtek dopoledne byla stavba slavnostně zahájena. Vyrábět se tam mají součástky pro automobilový průmysl.

Budování haly u OstrovaVideo: Rudolf Voleman, Novinky

Článek

Důvodem administrativních průtahů byly obavy o bezpečnost ptáků přelétajících z Doupovských hor k rybníkům na západ od Ostrova. Nová hala ale stojí v terénu níže než stávající výrobní hala, která je již řadu let v této průmyslové zóně v provozu. Obavy o užovky hladké snad brzy vyřeší stavba zahloubeného hlavního podkrušnohorského silničního tahu mezi Ostrovem a Chomutovem, která se vyhne oblastím u řeky Ohře.

Nejsložitější projekt za 17 let

„Byl to z pohledu povolovacího procesu dosud nejsložitější projekt za sedmnáct let, kdy se věnuji průmyslovým nemovitostem,“ komentoval problémy s povolováním výstavby Milan Kratina, generální ředitel společnosti Accolade, která je investorem záměru. „Ministerstvo životního prostředí nám napsalo stanovisko o migraci tažných ptáků z Doupovských hor přes lokalitu průmyslové zóny do rybníků, které jsou odsud kousek v Podkrušnohoří,“ vysvětloval problémy ředitel.

Foto: Rudolf Voleman, Novinky

Stavba zahájila vztyčováním sloupu nové haly

„My jsme říkali, že na vrcholu kopce již hala stojí a ta naše hala roste pod kopcem. Opravdu si myslíte, že ptáci jsou hloupí, že budou narážet do haly, která je níž než současná hala nad ní?!“ pokračoval Kratina. „To nás stálo půl roku, kdy největší odborníci v České republice na migraci ptáků museli psát úředníkům, kteří projekt nechtěli, že ptáci do rybníků v klidu doletí, i když hala bude stát,“ dodal ředitel a připomněl, že průmyslová zóna v lokalitě byla schválena pro toto využití již před několika desítkami let.

Česko recykluje jen každou druhou plastovou lahev, ukázal experiment

Ekonomika

Obavy o užovku hladkou

Dalším problémem je výskyt užovky hladké v lokalitách v okolí nedaleké řeky Ohře. „Je to fenomén a sdružení, které ji ochraňuje, se dlouhodobě obává nárůstu dopravy ve Stráži nad Ohří a v celém cenném údolí Ohře,“ popisoval Kratina s tím, že obavy vzešly z předpokladu, že se ještě zvýší nápor dopravy na silnici vedoucí podél řeky Ohře. Firma ale podle Kratiny obce podporuje v jejich úsilí přesvědčit úřady, aby stávající hlavní silniční tah mezi Karlovými Vary a Chomutovem byl od řeky a osídlení konečně po desítkách let diskuzí přesunut a zahlouben mimo jejich dosah.

Foto: Rudolf Voleman, Novinky

Slavnostní vztyčení sloupu nové průmyslové haly u Ostrova

Povolení se ale nakonec podařilo získat, a tak výstavba haly s rozlohou šedesát pět tisíc metrů čtverečních v novém průmyslovém parku Panattoni Park Ostrov South ve čtvrtek dopoledne slavnostně zahájila. Prvním nájemcem haly o rozměru zhruba dvacet sedm tisíc metrů čtverečních bude mezinárodní výrobní společnost WITTE Automotive Czechia, která se specializuje na vývoj a výrobu systémových řešení pro automobilový průmysl. Developerem projektu je společnost Panattoni, investorem pak skupina Accolade. Dokončení je v plánu příští rok.

Zaměstnává dva tisíce lidí

Pro společnost WITTE Automotive Czechia se jedná o třetí pobočku společnosti v Česku. Další zastoupení má firma v nedalekém Nejdku a také v Ostrově, jen kousek od místa, kde nyní vzniká nová hala. Jedná se původem o německou firmu, která se zabývá systémovými řešeními pro dveře, kapoty a sedadla do automobilů. V současnosti zaměstnává v ČR přes dva tisíce lidí a je druhým nejsilnějším zaměstnavatelem v Karlovarském kraji. V první fázi projektu se firma chystá otevřít nový výrobní závod, který nabídne 250 až 350 pracovních míst.

Němci ukazují Čechům cestu, jak úspěšně proměnit uhelné regiony

Ekonomika

Výběr článků

Načítám