Hlavní obsah

Předvánoční tržby v USA rostly nejvíc za šest let

Obchody v USA zažily nejlepší předvánoční sezonu za šest let. Maloobchodní tržby od 1. listopadu do 24. prosince meziročně stouply o 5,1 procenta na více než 850 miliard USD (19,3 bilionu korun), vyplývá z průzkumu Mastercard SpendingPulse.

Foto: Paul Buckowski, ČTK/AP

Nakupující v New Yorku

Článek

Průzkum zahrnuje výdaje na internetu i v obchodech a všechny typy plateb včetně plateb hotovostí a šeky.

Ochota Američanů utrácet potvrzuje dobrou kondici hospodářství, i když americkou burzu v posledních dnech zasáhly výkyvy a obavy ze zpomalení ekonomiky a částečné ochromení vládních úřadů kvůli nedohodě na rozpočtu, uvedl server CNBC.

Tržby internetových obchodů se meziročně zvýšily o více než 19 procent. Na celkových maloobchodních tržbách se podílely 13 procenty.

Prodej oděvů se zvýšil o téměř osm procent, což byl nejvyšší růst od roku 2010. Tržby z prodeje nábytku vzrostly o 2,3 procent, tržby obchodů s elektronikou a domácími spotřebiči se naopak o 0,7 procenta snížily.

Na internetu dominuje Amazon

Lidé méně utráceli v obchodních domech, což podle Mastercard bylo částečně způsobeno zavíráním obchodů. Lidé ale měli zájem o nákup na internetových stránkách obchodních domů, kde tržby vzrostly o 10,2 procenta. Tradiční obchodníci jako třeba Walmart se snaží modernizovat své internetové stránky a aplikace pro mobilní telefony a nabízejí nákup přes internet, který je pak možné vyzvednout v jejich obchodech.

Prodejům přes internet v USA ale dominuje Amazon. Od 1. do 19. prosince měl Amazon na tržbách e-shopů podíl celých 81 procent, vyplývá ze studie Edison Trends.

Výběr článků

Načítám