Hlavní obsah

Předpisy podle ČOI porušilo 87 procent kontrolovaných e-shopů

Právní předpisy v letošním druhém čtvrtletí porušilo více než 87 procent internetových obchodů, které prověřovala Český obchodní inspekce (ČOI). Obchodníci zejména neinformovali o možnostech reklamace nebo uváděli nepravdivé informace o výrobku. Hodnocení e-shopů je horší než v prvním čtvrtletí, kdy pochybily tři čtvrtiny obchodů.

Foto: Profimedia.cz

Nakupování v e-shopu

Článek

Porušení pravidel inspektoři ČOI zjistili při 169 ze 194 kontrol. Uložili pokuty za téměř 3,5 milionu korun.

„Výsledky za druhé čtvrtletí potvrzují, že v oblasti internetového prodeje dochází k porušování spotřebitelské legislativy,“ uvedl mluvčí ČOI František Kotrba. V období od dubna do konce června se obchody ve 264 případech dopustily porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Mezi nejčastější chyby patřilo podle kontrolorů nesprávné informování o možnostech reklamace. Obchodníci dále používali nekalé obchodní praktiky, mimo jiné poskytovali nepravdivé informace o výrobcích, službě, ceně nebo třeba o servisu či právech spotřebitele. V 53 případech prodávající žádným způsobem neinformoval spotřebitele o subjektu mimosoudního narovnání spotřebitelských sporů, informovala ČOI.

Občanský zákoník porušili internetoví obchodníci ve 298 případech. „Konkrétně celkem v 65 případech bylo zjištěno, že spotřebiteli nebyly sděleny podmínky, lhůty a postup pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, jakož i vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy,“ dodal mluvčí. Prodejci také nedostatečně informovali o nákladech na vrácení zboží.

ČOI kontrolovala slevy. Prodejci se ještě zhoršili

Ekonomika

Výběr článků

Načítám