Článek
Porušení pravidel inspektoři ČOI zjistili při 169 ze 194 kontrol. Uložili pokuty za téměř 3,5 milionu korun.
„Výsledky za druhé čtvrtletí potvrzují, že v oblasti internetového prodeje dochází k porušování spotřebitelské legislativy,“ uvedl mluvčí ČOI František Kotrba. V období od dubna do konce června se obchody ve 264 případech dopustily porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Mezi nejčastější chyby patřilo podle kontrolorů nesprávné informování o možnostech reklamace. Obchodníci dále používali nekalé obchodní praktiky, mimo jiné poskytovali nepravdivé informace o výrobcích, službě, ceně nebo třeba o servisu či právech spotřebitele. V 53 případech prodávající žádným způsobem neinformoval spotřebitele o subjektu mimosoudního narovnání spotřebitelských sporů, informovala ČOI.
Občanský zákoník porušili internetoví obchodníci ve 298 případech. „Konkrétně celkem v 65 případech bylo zjištěno, že spotřebiteli nebyly sděleny podmínky, lhůty a postup pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, jakož i vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy,“ dodal mluvčí. Prodejci také nedostatečně informovali o nákladech na vrácení zboží.