Hlavní obsah

Předání osobních dat klientů Komerční bance bylo zákonné, rozhodl úřad

PRAHA

Mobilní operátor T-Mobile neporušil zákon, když poskytl osobní údaje svých zákazníků Komerční bance (KB). Rozhodl o tom Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Operátor dal bance telefonní čísla, ale také například údaje o věku. Banka lidem následně telefonovala a nabízela své služby, například kreditní karty.

Článek

Lidé si na postup stěžovali, protože do té doby nebyli s bankou v žádném kontaktu a divili se, kde vzala číslo jejich mobilního telefonu.

"Úřad byl nucen konstatovat, že stěžovatelé podepsali smluvní podmínky, které umožňují předání jejich osobních údajů," uvedl šéf úřadu Igor Němec. Podle něj je však nutné opakovaně upozornit lidi, aby si vždy pozorně přečetli dokument, který se chystají podepsat.

Mluvčí KB Marie Petrová uvedla, že banka od T-Mobile dostala informace o věku klientů a o tom, jakým způsobem se spotřebitelsky chovají. Podle médií si pak finanční ústav vybral 800 000 lidí, kterým zaslal kreditní karty. Když si je lidé neaktivovali, operátorka z banky jim volala domů a na službu znova upozornila.

Lidem vadilo, že je banka, jejímiž klienty nejsou, obtěžuje produkty, o které nemají zájem.

Související články

Výběr článků

Načítám