Článek
Termín dokončení mamutí stavby je stejně jako schválená cena pro vedení města doslova svaté, což ostatně v rozhovoru pro Právo potvrdil i primátor Prahy Pavel Bém (ODS). „Cena a termín jsou ty nejklíčovější parametry celé stavby a já věřím, že je naplníme,“ řekl Bém na otázku, zda by propady půdy ve Stromovce v souvislosti s ražbou a následné zastavení prací mohly ohrozit harmonogram stavby.
Stejného názoru je i Jiří Toman, ředitel magistrátního odboru městského investora, který má stavbu městského okruhu, a tedy i tunelů Blanka na starosti. „Propady ve Stromovky nebudou mít na harmonogram stavby vůbec žádný vliv, časovou ztrátu naženeme ražbou z protějšího směru, která již běží. Jediné, co by případně mohlo dokončení stavby posunout, by bylo například zrušení některého stavebního povolení. Nyní ale neexistuje žádný dodatek smlouvy, kde by se hovořilo o prodloužení termínu, jsou to jen spekulace,“ řekl Právu Toman s tím, že na stavbu Blanky existuje okolo 250 stavebních povolení.
„Spekulace vycházejí ze starších materiálů finančního výboru, já mohu nyní potvrdit, že veškeré prostředky určené na letošní rok, tedy zhruba sedm a půl miliardy korun, letos prostavíme,“ reagoval Toman na informace nejmenovaného zdroje, které zveřejnila některá média.
Podle nich bylo letos do července prostavěno jen 2,2 miliardy, celková cena navíc má narůst o pět miliard na 26,2 miliardy korun. To jsou podle Béma i Tomana spekulace.
„Máme smlouvu, která hovoří o ceně, a pokud dodavateli, tedy Metrostavu, vzniknou nějaké náklady navíc, jde to za nimi, pro nás je cena jasně stanovena ve smlouvě,“ řekl Právu Bém.
Financování tunelů Blanka bylo přes to již v minulosti terčem kritiky ze strany opozice, zejména pak z ČSSD.