Hlavní obsah

Pražský dopravní podnik podal trestní oznámení na Rencar

Pražský dopravní podnik ve středu podal trestní oznámení na společnost Rencar, která provozuje reklamu v pražské MHD. Firma se podle něj dopustila poškození cizích práv, pomluvy a křivého obvinění. Rencar předtím podal trestní oznámení naopak na DPP.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ředitelství pražského dopravního podniku

Článek

DPP podání trestního oznámení na Rencar avizoval už na konci července, den poté, co naopak Rencar žaloval městský dopravní podnik. Nyní se tak stalo.

Oznámení souvisí s dřívějšími tvrzeními zástupců Rencaru, že DPP při tendrech na tzv. citylight vitríny v metru a plochy na vozech MHD postupoval netransparentně, firma kvůli tomu podala na podnik vlastní trestní oznámení.

"Nedělá nám radost podávat trestní oznámení a používat tento nástroj, který si firma Rencar zvykla sama nadužívat. Je to ale právě firma Rencar, která nás k akovému kroku dotlačila svým jednáním," uvedl ředitel DPP Petr Witowski.

Podle zástupců Rencaru je trestní oznámení DPP nepodložené. "O péči řádného hospodáře v podání DPP pak nejlépe svědčí nedávné zjištění, podle kterého platí externí firmě za vytápění svých vozoven pětinásobně víc, než kdyby se je vytápěl sám," doplnil ve středu mediální zástupce společnosti Martin Lánský. Narážel přitom na kauzu, o které nedávno informoval iRozhlas.cz. Podle serveru se věcí zabývá antimonopolní úřad a policie.

Sporná smlouva

Rencar se podle Witowského snaží mediálními výstupy dotlačit podnik k tomu, aby pokračoval v plnění smlouvy na reklamu v MHD z roku 1997, podle níž má firma pronajaty desítky tisíc reklamních ploch v MHD. Podnik tvrdí, že je smlouva neplatná, o její platnost se obě firmy soudí.

Firma Rencar v minulosti odmítla, že by spáchala jakýkoliv trestný čin, a za svými tvrzeními si stojí. "Současný management (DPP) způsobil škodu v řádech desítek milionů korun a my věříme, že policie jasně určí, kdo tu škodu spáchal," uvedl dříve mediální zástupce firmy Jiří Chvojka.

Nové tendry

DPP již na část ploch, které dosud provozoval Rencar, vypsal nové tendry. Týká se to citylight vitrín a části ploch na vozech MHD. Podle podniku roční příjmy z těchto výběrových řízení představují částku více než 54 milionů korun, což je více, než Rencar platí za všech 130 000 pronajímaných ploch. Rencar uvedl, že tendry byly netransparentní, zvýhodňovaly konkrétního uchazeče a byly pouze na nejlukrativnější plochy.

Podle dopravního podniku společnost v tendrech nebyla schopna podat konkurenceschopnou nabídku.

DPP je menšinovým akcionářem Rencaru, ve firmě vlastní 28 procent. Většinově firma spadá pod mezinárodní reklamní skupinu JCDecaux. Ta má také smlouvu s magistrátem na provoz přístřešků MHD, kterou minulé vedení magistrátu rovněž označilo za nevýhodnou a rozhodlo o tom, že ji neprodlouží. I v tomto případě je podle Rencaru smlouva pro Prahu výhodná. Město v září plánuje vypsat tendr na provozovatele více než 1597 přístřešků, do kterého se hodlá JCDecaux podle svých vyjádření opět přihlásit.

Výběr článků

Načítám