Článek
Podnik hledá úspory v provozních i investičních výdajích. Velkých investic, jako je například stavba metra D, se úspory nedotknou.
Největší ztráty DPP zaznamenal na tržbách z jízdného. Podnik v uplynulých měsících počítal s předběžnou ztrátou 1,5 až dvě miliardy.
„Nakonec se ukázalo, že jak byl velký propad na jaře, tak v létě se čísla vracela k normálu rychleji, než jsme předpokládali. Takže nás to do konce července stálo zhruba 680 milionů korun. To je ztráta, kterou jsme oproti běžnému roku utrpěli na příjmech z jízdného. Kdybychom to měli extrapolovat, tak to znamená, že to vyjde na nějakých 1,2 miliardy korun,“ řekl Witowski.
Pražské autobusy a tramvaje už zase neotevírají přední dveře
Podle ředitele se čísla mohou ještě měnit a nejsou zatím konečná. Záležet bude totiž na rozsahu šíření nemoci v následujících týdnech a měsících a na tom, zda se lidé nezačnou bát cestovat MHD.
DPP se na konci minulého týdne vrátil k preventivním opatřením proti šíření covidu-19 z letošního jara. Autobusy a část tramvají v pátek opět přestaly otevírat přední dveře. V autobusech je prostor v bezprostředním okolí řidiče oddělen páskou a cestujícím je tam vstup zakázán. Zrušil se také prodej jízdenek u řidiče. Cestující ve všech dopravních prostředcích nemusí kvůli otevírání dveří mačkat tlačítka.
DPP také podobně jako na jaře používá při denním úklidu dopravních prostředků zvýšené koncentrace čisticích a dezinfekčních prostředků. Dezinfikuje madla, tyče i tlačítka.
DPP je největší městskou firmou a má na starosti MHD. Loni vykázal obrat zhruba 20 miliard korun, což bylo o 52 milionů meziročně více. Zisk po zdanění činil 869,15 milionu korun. Na prodeji jízdného utržil podnik 4,46 miliardy a svezl 1,17 miliardy cestujících. Město dalo loni na chod DPP prostřednictvím takzvaných kompenzací zhruba 14,58 miliardy korun.