Článek
Loni pražské letiště zprovoznilo 41 nových linek, přičemž přímé spojení nabídlo celkem do 181 destinací.
Nejvíce se létalo do Londýna, když tuto trasu využilo bezmála 1,4 milionu lidí, což bylo meziročně o více než čtvrtinu více. Druhé místo obsadilo spojení do Paříže (719 tisíc cestujících, meziročně +4 %), poté následuje Amsterdam (651 tisíc cestujících, meziročně +21 %), Milán (606 tisíc cestujících, meziročně +11 % více) nebo Řím (536 tisíc cestujících, meziročně +37 %).
Z jednotlivých zemí dominovalo spojení s Velkou Británií, kam cestovalo 2,1 milionu cestujících (meziročně +29 %). Druhá byla Itálie (1,9 milionu cestujících, meziročně +22 %) více) a třetí Španělsko (1,6 milionu cestujících, meziročně +38 %).
Poláci můžou začít stavět nejmodernější letiště v Evropě
Za významný krok letiště považuje obnovení dálkových spojení letecké společnosti Hainan Airlines do Pekingu či letecké společnosti SCAT Airlines do Astany, jejichž provoz přerušila pandemická situace. Poprvé od roku 2011 mohou cestující také létat přímo z Prahy do Káhiry, kde začal linku provozovat egyptský dopravce Egypt Air.
V letošním roce letiště očekává historický rekord odbavených cestujících, který by měl dosáhnout čísla 18,4 milionu. „Stojí za tím systematická práce v oblasti rozvoje leteckých spojení s Evropou i světem, konkurenceschopnost v oblasti poplatkové politiky a pobídkových programů a provozní podmínky Letiště Praha,“ uvedl Jiří Pos, předseda představenstva Letiště Praha.
Jako nové dálkové destinace letos přibudou Abú Dhabí s Etihad Airways nebo Toronto s Air Canada. „Potvrzen je i příchod dalších nových dopravců – jihokorejská letecká společnost Asiana Airlines bude provozovat pravidelnou linku do Soulu a německá letecká společnost Condor bude pravidelně létat do Frankfurtu nad Mohanem,“ dodalo letiště.