Hlavní obsah

Prazdroj loni prodal přes 10 miliónů hektolitrů piva

Plzeň
Aktualizováno

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině přes 10 miliónů hektolitrů piva, meziročně o 4,5 procenta více. Jde o největší růst za posledních pět let. Na domácím trhu posílila největší pivovarnická skupina v Česku o téměř čtyři procenta.

Foto: Petr Horník, Právo

Ilustrační fotografie

Článek

Na 54 zahraničních trzích prodal Prazdroj necelých 3,5 miliónu hektolitrů piva, o šest procent více než předloni, řekl generální ředitel Paolo Lanzarotti. V uplynulých letech přitom prodej mírně klesal, v roce 2013 činil 9,7 miliónu.

Celkový tuzemský i zahraniční prodej prémiového ležáku Pilsner Urquell překonal poprvé za 172 let hranici dvou miliónů hektolitrů. V ČR posílil o rekordní více než desetinu, vývoz se zvýšil o čtyři procenta.

Vzrostl zájem o čepované pivo

"Loni jsme dosáhli největšího růstu za posledních pět let a největší radost máme ze znovunastartování zájmu o čepované pivo. Naše aktivity podpory pohostinství, návštěvnosti hospod a restaurací, úzká spolupráce s provozovateli, inovace i cenová strategie jednoznačně vycházejí," uvedl Lanzarotti.

V předchozím finančním roce dosáhl Prazdroj zisku před zdaněním 3,643 miliardy korun, což je ve srovnání s předchozím srovnatelným obdobím o téměř pět procent více.

Výběr článků

Načítám