Článek
Na 54 zahraničních trzích prodal Prazdroj necelých 3,5 miliónu hektolitrů piva, o šest procent více než předloni, řekl generální ředitel Paolo Lanzarotti. V uplynulých letech přitom prodej mírně klesal, v roce 2013 činil 9,7 miliónu.
Celkový tuzemský i zahraniční prodej prémiového ležáku Pilsner Urquell překonal poprvé za 172 let hranici dvou miliónů hektolitrů. V ČR posílil o rekordní více než desetinu, vývoz se zvýšil o čtyři procenta.
Vzrostl zájem o čepované pivo
"Loni jsme dosáhli největšího růstu za posledních pět let a největší radost máme ze znovunastartování zájmu o čepované pivo. Naše aktivity podpory pohostinství, návštěvnosti hospod a restaurací, úzká spolupráce s provozovateli, inovace i cenová strategie jednoznačně vycházejí," uvedl Lanzarotti.
V předchozím finančním roce dosáhl Prazdroj zisku před zdaněním 3,643 miliardy korun, což je ve srovnání s předchozím srovnatelným obdobím o téměř pět procent více.