Článek
Podařilo se zvrátit trend z minulých let, který se vyznačoval klesající poptávkou po čepovaném pivu – minulý rok se ho v hospodách prodalo o zhruba dvě procenta více.
K úspěchu podle pivovaru mimo jiné přispělo loňské velmi teplé počasí s historicky nejdelší hlavní letní sezonou a také dlouhodobé aktivity, které mají za cíl zlepšit prostředí, provoz i úroveň služeb v restauracích.
„Z mnoha průzkumů víme, že hospody, které se zapojily do našich programů podpory a zvýšily kvalitu nabízených služeb, rostly rychleji než zbytek trhu,“ uvedl obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.
Prodeje v obchodech loni společnosti vzrostly o pět procent. Zvýšily se přitom jak prodeje piva v plechovkách, tak i ve vratných lahvích. Nealkoholická piva se na růstu podílela téměř z poloviny – Birellu se meziročně prodalo o pětinu víc, zájem o cidery se zvýšil o dvanáct procent.
Rok 2018 přál i ležákům. „Češi je milují. Loni rostl zájem o Radegast Ryze hořkou dvanáctku, Pilsner Urquell nebo příslušné značky Gambrinus. Celkově vloni vzrostla poptávka po našich ležácích o pět procent,“ sdělil Mráz.
Objemy prodejů v zahraničí zveřejní Prazdroj během dubna.