Článek
„Domluvili jsme se s odbornou obcí, že půjdeme cestou, kdy bude v zákoně zachycena příslušná doba dvě vteřiny a pro úplně kritické nedodržení bezpečného odstupu jedna vteřina,“ řekl Kupka.
Jde o vzdálenost, kterou za tuto dobu vozidlo ujede. V případě dvou sekund jde při rychlosti 50 kilometrů za hodinu o 28 metrů, při rychlosti 90 kilometrů za hodinu o 50 metrů a při rychlosti 130 kilometrů za hodinu o 72 metrů.
Nehod taxikářů přibylo. Praha volá po zpřísnění pro cizince

Současný zákon uvádí, že řidič musí ponechat za vozidlem jedoucím před ním takovou vzdálenost, aby mohl zastavit v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení tohoto vozidla. V praxi se nedodržení bezpečné vzdálenosti ukáže až při objasňování dopravní nehody, kdy řidič zastavit nestihl.
Kupka uvedl, že Ředitelství silnic a dálnic rozšiřuje počet míst, kde si řidiči mohou vyzkoušet bezpečný odstup díky značení na silnicích. Přesné vymezení se sankcí by se mělo podle něho dostat do zákona po osvětě veřejnosti.
„Podstatné není v tomto směru pokutování, daleko podstatnější je přivést provoz k větší míře bezpečnosti,“ zdůraznil. Policie si navíc musí obstarat podle ministra příslušnou měřicí techniku.
Po změnách bodového systému nehodovost mírně klesla
