Článek
Inspektoři zjistili, že Lidl v roce 2012 v západočeském Ostrově prodával zabijačkové pokrmy vyrobené v Německu. [celá zpráva]
Na regálových etiketách a visačkách však zboží propagoval jako pravou českou zabijačku, což spotřebitelé podle NSS nejspíš brali v potaz při nákupním rozhodování.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
"Nelze přitom přehlédnout, že dominantní zdroj informací z pohledu spotřebitele představovaly právě a jen regálové štítky a visačky s nápisem 'Pravá česká zabijačka', které ve spojení s absencí výslovného označení místa původu kontrolovaných potravin působily klamavě a uváděly spotřebitele v omyl," stojí v rozsudku NSS.
Lidl: Zákazník chápe, že je to marketing
Lidl v minulosti argumentoval tím, že průměrný spotřebitel chápe dané označení jako tematickou marketingovou akci, která nabízí výrobky typické pro zabijačku, a neočekává, že všechno je skutečně vyrobeno v Česku.
Připodobnil to k akcím typu Americký týden nebo Vše pro váš pravý romantický italský večer, kdy všechny nabízené potraviny - třeba hamburgery - také nepocházejí přímo ze Spojených států, respektive z Itálie.
S argumentem však Lidl nepochodil ani u Krajského soudu v Plzni, ani u NSS.