Hlavní obsah

Praha vizi na metro D neopustila, levnější varianta má ušetřit miliardy

Praha

Praha bude pokračovat v přípravě nové trasy metra D do Písnice. Na rozdíl od původních plánů bude metro technologicky podobné jako současné trasy, výstavba i provoz by se tím mohly o několik miliard zlevnit. Rozhodla o tom rada hlavního města, sdělila mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Praha chce najednou postavit asi osmikilometrový úsek Pankrác až Depo Písnice. Zatím není jasné, jestli bude na Pankráci vybudována přestupní stanice a trasa do Písnice bude samostatnou trasou, nebo bude z Pankráce jen odbočkou současné trasy C.

Konečné rozhodnutí by mělo podle Králové padnout v příštím roce. Od tohoto rozhodnutí se budou odvíjet náklady na výstavbu úseku. Pohybovat by se mohly od 24,69 do 28,98 miliardy korun. Praha by na stavbu chtěla získat v příštím programovacím období peníze z EU.

Foto: ti, Právo

Plán zvažované trasy D pražského metra

Projekt metra D má hotovou dokumentaci pro územní řízení a na začátku listopadu získal souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Příprava projektu dosud stála 465 miliónů korun.

Projektovou přípravu pro Dopravní podnik hlavního města Prahy dělá společnost Metroprojekt, inženýrský dohled pak firma Inženýring dopravních staveb (IDS). Podle odhadů Metroprojektu by výstavba mohla začít v roce 2015. Na další přípravu by Praha měla dát příští rok 193 miliónů korun. Ve schváleném rozpočtu metropole na příští rok ale na tyto účely nejsou žádné peníze.

Nová trasa D by měla obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C.

Související témata:

Výběr článků

Načítám