Článek
Peníze, které půjdou na opravy, byly původně určeny na projekt výstavby trasy metra D z Pankráce do Písnice, ale město je nestihne proinvestovat. Praha má dlouhodobě problém zejména se stavem mostů. Ve velmi špatném stavu je podle TSK v Praze přes dvacet mostů a lávek včetně Karlova mostu.
Nejvyšší částka, celkem 75 miliónů korun, půjde letos na opravu mostu v ulici K Barrandovu. Opraveny budou mimo jiné odvodňovací systém mostu a nosné konstrukce, vyměněny budou železobetonové římsy a bude tu nové veřejné osvětlení. Oprava mostu v ulici Slánská v Praze 6 bude stát 50 miliónů.
Po dvou miliónech korun pak půjde na opravy mostu na Zlíchově v Nádražní ulici, na Průmyslové nebo na Černém Mostě, který vede přes železniční trať. Na proměnu prostranství u Národního muzea je vyčleněno 20 miliónů a na opravu Vltavské je to 45 miliónů.
Loni v prosinci se v Praze-Troji zřítila lávka do Vltavy. Při pádu se zranili čtyři lidé, z toho dva těžce. Podle předběžných výsledků policie byla za zřícením konstrukční vada. Lávka byla navíc na hraně životnosti, ačkoli proběhly její opravy. Po zřícení lávky začala města napříč republikou zkoumat stav podobných staveb, v některých raději přikročili k preventivnímu uzavření lávek.
Podle čtvrtečního rozhodnutí zastupitelů TSK dostane navíc ještě 212 miliónů korun na letošní provoz tunelového komplexu Blanka. Ta není dosud zkolaudovaná, a město proto musí zaúčtovat peníze jako investiční výdaje, nikoli běžné. Kvůli tomu se o zmíněnou částku následně zvýší výsledná cena Blanky. Ta je nyní vyčíslena na více než 40 miliard korun.