Článek
Dodatek kolektivní smlouvy pro období od dubna 2023 do konce března 2025 podepíšou v následujících dnech, sdělila společnost HMMC v tiskové zprávě.
Odbory i vedení podniku tak schválily návrh zprostředkovatele, který vstoupil do vyjednávání, poté co se odboráři se zaměstnavatelem nedokázali shodnout na růstu mezd při osmi kolech jednání.
„Pracovník v pozici operátor 3, která je v závodě HMMC nejčastější, si tak v samotné základní mzdě v dubnu 2023 polepší o 4000 měsíčně a od ledna 2024 o další 3000 korun,“ uvedla firma. Průměrný měsíční výdělek v dělnických pozicích za rok 2022 dosáhl ve slezské továrně 47 518 korun.
Toyota Kolín ujišťuje: Zavření podniku se nechystá
„Zaměstnanci navíc po podpisu dodatku kolektivní smlouvy obdrží ve výplatě za únor mimořádný bonus ve výši 30 000 korun a dalších 10 000 korun splatných do 30. dubna 2024. Díky růstu základních mezd se proporčně navýší i bonusy a příplatky, odvozené od základní mzdy,“ uvedla firma. Finální růst výdělků tak podle ní zřejmě bude ještě výraznější, než je procentuální navýšení základních mezd.
„Kolektivní vyjednávání je vždy o hledání kompromisu, a byť se tento rodil velice těžce a problematicky, tak nakonec jsme k němu přeci jen určitým způsobem dokráčeli. A až čas ukáže, jaký přínos pro zaměstnance nová podoba mzdového dodatku kolektivní smlouvy bude reálně mít, protože jsme tentokrát nejednali jen o nárůstu základních mezd a výši kompenzačního bonusu, ale i o dalších složkách mzdy, které mají rovněž dopad na odměňování zaměstnanců,“ uvedl předseda základní odborové organizace Kovo Hyundai Czech Patrik Fupšo.
Den volna navíc
Nový dodatek řeší i další úpravy, jako jsou například pravidla pro vyplácení bonusů za docházku nebo zvýšení příplatku za přesčasy. „Další novinka se týká délky dovolené - zatímco doposud mají zaměstnanci nárok na 25 dnů dovolené a po sedmi odpracovaných letech v HMMC jim náleží den volna navíc, nově budou mít nárok na 26 dnů dovolené již po pěti letech a další jeden den dovolené jim připadne po 15 odpracovaných letech,“ uvedla firma.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Produkuje až 1400 aut denně. Vyrábí modely Tucson, i30 v několika variantách, sportovní i30 N a Kona Electric. Loni automobilka vyrobila 322 500 aut, meziročně o 47 500 vozů více.
V roce 2021 nošovické továrně stoupl zisk o 5,55 miliardy na 8,91 miliardy korun a tržby jí vzrostly o 26,5 miliardy na 140,42 miliardy korun. Automobilka má více než 3200 pracovníků a dalších 8700 zaměstnanců pracuje u jejích subdodavatelů.