Článek
„Dnes budeme převádět dopravu do jedné poloviny dálnice, bude se zde jezdit v režimu 1+1 jízdní pruh, abychom vždy jeden paralelní most uzavřeli a mohli pracovat,” uvedl Rýdl.
Pracovat se bude na tzv. rektifikaci, tedy úpravě založení pilířů, a také vymění mostní závěry. Na každém z mostů se podle odhadů ŘSD bude pracovat zhruba dva měsíce.
Prackovická estakáda prochází geologicky náročným územím, v roce 2013 tam došlo k sesuvu svahu po velkých deštích. Do stabilizace svahu se dodatečně investovalo 200 milionů korun.
„Vzhledem k tomu, že došlo k určitým deformacím v podloží a ke zvýšení napětí na konstrukci mostu, je vhodné udělat úpravy,” dodal František Zuckerstein z ŘSD, který dohlíží na geologickou situaci. Podle něj nyní budou přizvedávat nosnou konstrukci. Momentálně ale podle něj už k žádným pohybům podloží nedochází, stabilizační práce označil za úspěšné.
„Nejprve budeme pracovat na pravém jízdním pásu. Současně bude probíhat i údržbová práce na tunelech, takže dopravní komplikace zde můžeme předpokládat,” dodal Zuckerstein.
Po sesuvech a úpravách se po D8 u Prackovic začalo jezdit bez omezení na podzim 2017.