Článek
„Dlouhodobě říkáme, že počet zaměstnanců má odpovídat spotřebě produktů České pošty. Neustále upravujeme procesy, racionalizujeme a jako firma, která je založena na lidské práci, musí se to nezbytně nutně dotknout i zaměstnanců,“ uvedl v neděli v diskusním pořadu České televize Otázky Václava Moravce generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán.
V dubnu ve firmě skončilo tisíc provozních zaměstnanců a 250 manažerů.
„V roce 2020 jsme měli kolem 28 tisíc zaměstnanců a teď je to lehce přes dvacet tisíc, takže to na tisícovku zaměstnanců ročně vychází,“ prohlásil Štěpán.
Od dubna se od pošty rovněž organizačně oddělila Balíkovna a pošta ji plánuje prodat.
„Třicet procent trhu, který Balíkovna drží, je velmi atraktivní a daleko efektivněji může fungovat na jiných linkách než Česká pošta,“ prohlásil Štěpán.
Ztráta pod miliardu
Firma má letos hospodařit se ztrátou do jedné miliardy korun.
„Letos se vrátíme k hospodářskému výsledku, který bude pod jednou miliardou, a veškerá ztráta půjde za Balíkovnou. Poštovní služby skončí na nule,“ uvedl ředitel. Loni byla Česká pošta ve ztrátě 1,25 miliardy, o půl miliardy vyšší než v roce 2023. Zisku dosáhla naposledy v roce 2017.
Do výsledku hospodaření se letos podle Štěpána nepromítne výnos z prodeje budovy v Jindřišské ulici v Praze. „Určitě se to nestihne,“ podotkl k prodeji Štěpán.