Hlavní obsah

Poslední kus D1 k hranicím je hotov, do Polska však projedou jen osobní auta

Právo, Jiří Tomaškovič
Bohumín

Posledních šest kilometrů dálnice D1 (dříve nazývané D47) před hranicemi a zároveň první dálniční přechod se sousedním Polskem otevřeli v pátek u Bohumína na Karvinsku. Do sousedního Polska se ale po dálnici dostanou zatím jen osobní auta. Vozidla nad 3,5 tuny musí přes hranice jezdit stále jako doposud.

Otevření dálnice D47 u BohumínaVideo: Jiří Tomaškovič, Právo

Článek

Důvodem je nedostavěný most v úseku Mszana – Swierklany na polské straně. Poláci most prozatím nahrazují přibližně desetikilometrovou objížďkou. Plné otevření své A1 předpokládá polská strana v létě 2013.

„Jedná se o čtvrtý dálniční přechod v Česku, první s Polskem. Přeji polským kolegům, aby se jim podařilo jejich problémy odstranit co nejdříve a abychom v průběhu příštího roku mohli zprovoznit jejich i náš úsek plnohodnotně,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Čermák.

Foto: Jiří Tomaškovič, Právo

Posledních šest kilometrů dálnice D1 před polskými hranicemi otevřeli v pátek 30. listopadu kousek za Bohumínem.

Starosta Bohumína Petr Vícha (ČSSD) upozornil, že nejen polská strana má s dálnicí potíže. „Naše část je výborná, ale má vady. Bylo by hezké, kdyby se místo soudních sporů ty vady co nejdříve odstranily a lidé v Moravskoslezském kraji měli plnohodnotnou dálnici,“ dotkl se Vícha potíží se zvlněným povrchem dálnice u Ostravy.

Česká část dálnice byla hotová už letos v létě a měla pomoci s dopravou fotbalových fanoušků na Mistrovství Evropy v kopané, které se konalo v Polsku a na Ukrajině. Vzhledem k problému s mostem na polském úseku se zprovoznění ale odložilo.

Foto: Jiří Tomaškovič, Právo

Posledních šest kilometrů dálnice D1 před polskými hranicemi otevřeli v pátek 30. listopadu kousek za Bohumínem.

„O této dálnici se toho už hodně řeklo i napsalo. Jsem rád, že úsek mezi Bohumínem a státní hranici s Polskem je hotový. Je to první přechod dálničního typu mezi ČR a Polskem a to má velký význam pro celou Českou republiku,“ pověděl odstupující ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM).

Šest kilometrů dálnice z Bohumína ke státní hranici stálo více než dvě miliardy korun.

Výběr článků

Načítám