Článek
Jako příklad agresivní praktiky uvádí zákon situaci, kdy prodejce vytváří dojem, že zákazník nemůže odejít bez toho, aby danou věc či službu koupil.
Jako příklad agresivní praktiky uvádí zákon situaci, kdy prodejce vytváří dojem, že zákazník nemůže odejít bez toho, aby danou věc či službu koupil.
Prodejce také nebude smět vyhrožovat, že pokud si spotřebitel nabízenou věc nekoupí, ohrozí tak své podnikání, pracovní místo nebo existenci.
Prodejce nebude smět požadovat peníze za výrobky a služby, které dodal, ačkoli si je spotřebitel neobjednal. Prodejci už také nebudou smět uvádět nepravdivé prohlášení, že jejich výrobky a služby umějí vyléčit nějakou nemoc, poruchu nebo postižení.
Letáky ze schránek nezmizí
Mezi agresivní praktiky ale nebude patřit doručování reklamních letáků a katalogů do poštovních schránek.
"Proti tomuto typu obchodní praktiky se lze velmi jednoduše bránit tím, že poštovní schránku označíte, že si nežádáte reklamní tiskoviny," řekl již dříve autor tohoto pozměňovacího návrhu Zdeněk Prosek (ODS).
Ceny bez doručovací přirážky
Sněmovna naopak přijala návrh Tomáše Hasila (ODS), aby Česká obchodní inspekce mohla trestat například neoprávněné užívání chráněných označení na obchodních listinách nebo reklamě.
Anketa
Omezení agresivních obchodníků podle Sněmovny
Co prodejce nesmí:
- Požadovat peníze za výrobky a služby, které si spotřebitel neobjednal
- Vyhrožovat, že nezakoupením výrobku utrpí spotřebitelova společenská existence
- Uvádět lživá prohlášení, že výrobky umí léčit nemoc nebo postižení
Co nadále může:
- Doručovat nevyžádané reklamní letáky do poštovních schránek
- Neuvádět plnou cenu, například bez poplatku za doručení