Článek
Faktem ovšem je, že komunikace jsou přetíženy, a výrazně se na tom podílejí právě kamióny. Vždyť měsíčně jich po českých dálnicích a silnicích jezdí už zhruba 800 tisíc.
Ustanovení, že nákladní vozidla nebudou smět na dálničních úsecích s méně než třemi jízdními pruhy předjíždět, se do novely zákona č. 361 dostalo na základě pozměňovacího návrhu poslance Jaroslava Plachého (ODS). Podle něj se tím zrychlí osobní doprava a zvýší bezpečnost provozu. "Na jedné misce vah je několik minut, které kamión hazardním předjížděním získá k dobru, a na druhé straně ohrožené lidské životy," zdůrazňuje Plachý.
Senát se zákazem předjíždění nesouhlasí
K jinému závěru ale v minulém týdnu dospěl Senát. Vrátil Sněmovně k novému hlasování novelu zákona číslo 111/1994 o silniční dopravě a současně s tím doporučil, aby se do ní doplnilo zrušení zákazu předjíždění pro kamióny.
Na otázku Práva, zda má požadavek senátorů šanci projít, odpověděl poslanec Jaromír Schling (ČSSD): "Myslím, že ano. Vždyť takový zákaz je v praxi obtížné dodržovat. Výsledkem budou nekonečné kolony kamiónů, porušování předpisů a dopravní zácpy."
Podobný názor má ministr dopravy Milan Šimonovský (KDUČSL). Podle něj by zákaz předjíždění mohl na dálnicích vyvolat chaos.