Článek
K problémům v železničním uzlu na páteřní trati došlo asi o půl druhé v noci na pondělí.
„Podle informace od dispečera došlo před druhou ranní k prasknutí napínacího lana trakčního vedení a jeho pádu do kolejiště. Do poškozených drátů vjel nákladní vlak, celá situace se tak zkomplikovala,“ uvedl mluvčí hasičů Správy železnic Martin Kavka. Důvod, proč došlo k prasknutí lana, se vyšetřuje.
Vlak se podařilo vyprostit asi ve čtyři hodiny ráno, od té doby se pracovalo na opravě. Předpoklad opravy trakčního vedení byl nejprve mezi půl osmou a osmou, pak byl posunutý na devátou.
„9:07 byl obnoven provoz po dvou traťových kolejích,“ informoval Kavka.
Vlaky s nezávislou trakcí jezdily místem události sníženou rychlostí.
Velká zpoždění
Vlaky, které mířily do Prahy přes Českou Třebovou měly podle dat Správy železnic výrazná zpoždění, informační tabule na pražském hlavním nádraží ukazovala ráno i tříhodinové zdržení.
Přes dvě hodiny zpoždění nabral třeba spoj IC 518 Českých drah z Bohumína na pražské hlavní nádraží, spoj RJ 1040 společnosti RegioJet z Brna nebo vlak společnosti LEO Express z Košic.
Jak informovaly České dráhy na svých webových stránkách, byla v úseku Česká Třebová – Ústí nad Orlicí a zpět zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava, ovšem k dispozici byl pouze velmi omezený počet autobusů.
Co se týče regionální dopravy, autobusy náhradní dopravy neobsluhovaly stanici Dlouhá Třebová.