Článek
Anketu vyhlašuje server bankovnipoplatky.com, který zároveň finanční domy oslovil, ať se k poplatkové politice vyjádří.
„Z tabulky nominovaných Nejabsurdnějších poplatků vybíráme poplatek za vložení variabilního (specifického) symbolu do příkazu k úhradě. Možnost vložit variabilní, specifický nebo konstantní symbol, případně zprávu pro příjemce do příkazu k úhradě je naprostá samozřejmost a součást služby platebního styku,“ uvedla mluvčí LBBW Bank Martina Lambert.
Asi nejkritičtější byla mBank, která tvrdí, že všechny poplatky jsou absurdní.
Banky nejsou kritické
Nutné je však říct, že tuzemské banky nejsou vůči poplatkové politice příliš kritické. Ze třinácti oslovených finančních ústavů by jen čtyři daly hlas výše zmíněnému poplatku. Tři banky by hlasovaly pro poplatek za připsání úroku.
„Budu se asi již opakovat, ale musím znovu připomenout právo každé banky stanovit si vlastní poplatkovou politiku tak, aby vyhovovala bance a nevzbuzovala negativní pocity u klientů,“ uvedl Tomáš Pavlík z UniCredit Bank.
„Není to trochu absurdní otázka? Proč se vlastně diskutuje o tom, že poplatek je něco absurdního nebo vulgárního? Všechny produkty a služby, včetně těch bankovních, mají přece svoje náklady, které se promítají do jejich ceny, tedy v našem případě poplatků. Naší strategií je nabízet kvalitní produkty a služby za odpovídající ceny. Tam, kde je to možné, stále hledáme nákladově levnější alternativy, jako jsou například transakce přes internet nebo elektronické výpisy, abychom umožnili našim klientům optimalizovat jejich náklady na využívání bankovních služeb,“ komentovala mluvčí Komerční banky Monika Klucová.
Co si o poplatcích myslí čtenáři?
Ti v pátém ročníku ankety nejčastěji hlasují pro poplatek za vložení peněz na pobočce své banky (27 procent), hned za ním je zpoplatnění za připsání úroku (14 procent). Třetí místo zatím poplatek za předčasně splacený úvěr (10 procent).