Článek
Polští autodopravci, kteří blokovali přechody Korczowa, Hrebenne a Dorohusk, si stěžují například na příliš levnou, pro ně prý až likvidační konkurenci přepravců z Ukrajiny. Požadují pro ukrajinské firmy zavedení dopravních licencí pro převoz zboží přes polské území, ale také vytvoření zvláštních jízdních pruhů pro prázdná vozidla vracející se z Ukrajiny, uvedl Polsat.
„Neodkladně a intenzivně začneme pracovat na vyřešení problémů autodopravců, které byly roky opomíjeny,“ uvedl pro server rp.pl ministr dopravy Dariusz Klimczak, který za vládu dohodu podepsal.
Zároveň dodal, že resort, v jehož čele stojí od 15. prosince 2023, je v úzkém kontaktu s ukrajinským ministerstvem dopravy a k některým dohodám obou stran již došlo.
„Pokud se nepodaří dohodu o řešení přetrvávajících problémů naplnit, tak se 1. března tohoto roku vrátíme na hranice k našemu protestu,“ varoval podle serveru jeden z vůdců protestu, Rafal Merkler.
Dodal však, že jejich odchod od jednacího stolu s vládou to neznamená.