Hlavní obsah

Polské Allegro přiznalo, že ho koupě českého Mallu vyšla příliš draho

Polská e-commerce skupina Allegro přiznala, že za loňskou akvizici českého internetového prodejce Mall Group a logistické firmy WeDo zaplatila příliš vysokou částku. Jejich účetní hodnotu nyní Allegro snížilo o 12 miliard korun, což je více než o polovinu. Společnost to uvedla v tiskové zprávě.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Allegro koupilo Mall Group a WeDo loni v listopadu od skupin PPF, EC Investments Daniela Křetínského a Rockaway Capital Jakuba Havrlanta. Výše transakce činila v přepočtu zhruba 23 miliard korun, přičemž účetní hodnota přesahovala 21 miliard.

Po roce a jen pár měsíců po definitivním převzetí nových akvizic ale Allegro zaevidovalo nepeněžní ztrátu, když účetní hodnotu Mallu a WeDo přehodnotilo a snížilo ji o 57 procent neboli zhruba o 12 miliard korun.

„Představenstvo uznává, že v listopadu 2021 odsouhlasilo plnou cenu, aby získalo vzácné aktivum, které by usnadnilo transformaci Allegra na mezinárodní podnik, a že při zpětném pohledu byla tato cena stanovena na vrcholu tržního cyklu. Od té doby mnoho obchodních společností v oblasti e-commerce ztratilo 50-70 procent své tržní hodnoty,“ konstatovala společnost ve své zprávě.

České e-shopy Mall Group kupuje polská společnost Allegro

Ekonomika

V té dál uvádí, že kvůli inflaci a rostoucím životním nákladům Mall i WeDo výrazně zaostaly za původními očekáváními ohledně svých finančních výsledků. „Rostoucí inflace a výpůjční náklady způsobily, že se náklady na vlastní kapitál značně zvýšily, čímž se snížila současná hodnota dlouhodobých peněžních toků, které měly být generovány,“ dodala polská firma.

Společnost Allegro provozuje polské on-line tržiště Allegro.pl a platformu pro srovnávání cen Ceneo.pl. Platformu a Allegro.pl  měsíčně navštíví v průměru 21 milionů uživatelů, což odpovídá 66 procentům polských obyvatel starších 16 let.

Do skupiny Mall Group patří vedle internetového prodejce Mall například e-shop s elektronikou CZC.cz nebo internetový supermarket Košík.cz.

Impulzivní nákupy ohrožují peněženky Čechů, na internetu jim neodolají více než dvě pětiny lidí

Finance

Výběr článků

Načítám