Hlavní obsah

Polovina zboží se v Česku prodá ve slevě

Podíl zboží prodávaného ve slevě dosáhl loni v Česku 50 procent, meziročně stoupl o tři procentní body. V případě novinek uváděných na trh dosahuje tento podíl již 63 procent. Efektivita slevových akcí obchodníků na českém trhu přitom klesá. Na konferenci Retail Summit 2015 to uvedl komerční ředitel společnosti Nielsen Karel Týra.

Foto: Petr Horník, Právo

Obchodníci lákají zákazníky na povánoční slevy

Článek

Účinnost různých promo akcí na českém trhu se stále snižuje. "Podíváme-li se na frekvenci promo akcí (slev), to jak často produkty dáváme do letáků, tak za poslední rok narostla o 13 procent. Ale samotné prodeje v akcích narostly pouze o deset procent. Tzn., že každá dodatečná promo akce už nepřinesla to, co přinášely v minulých letech," uvedl Týra.

Podpora prodejů za pomoci letáků, slev či promo balení je na českém trhu podle něj fenomenální a stále narůstá.

Společnost Nielsen sleduje a analyzuje chování spotřebitelů na 47 evropských trzích a ve více než sto zemích světa.

Třetina lidí přechází k levnějším značkám potravin

Objem prodejů rychloobrátkového zboží v Česku od roku 2008 klesl o devět procent. Naopak průměrná cenová hladina v ČR roste, a to o něco rychleji, než klesají objemy prodejů rychloobrátkového zboží. V součtu těchto dvou faktorů cenová hladina drží tržby v mírném plusu.

Největší obavu mají podle průzkumu společnosti Nielsen čeští spotřebitelé o své zdraví (30 procent z nich). Každý pátý český spotřebitel uvádí rostoucí ceny potravin jako svoji největší obavu, 18 procent lidí se strachuje o ztrátu zaměstnání. Víc než polovina domácích spotřebitelů uvádí, že šetří ve výdajích na domácnost, téměř třetina (29 procent) přechází k levnějším značkám potravin.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám