Článek
„Zástupci Odborového svazu pracovníků obchodu (OSPO) a společnosti Makro Cash & Carry ČR se na pátečním jednání domluvili na společném postupu řešení stížnosti pokladních,“ uvedla odpoledne mluvčí společnosti Makro Romana Nýdrle, podle které další prošetřování případu a návrh řešení budou nyní provádět společně.
„Na základě individuálních schůzek personálního ředitele společnosti s pokladními byla dnes odpovědná zaměstnankyně až do dořešení celé situace postavena mimo službu,“ dodala mluvčí.
Navíc má na začátku dubna v prodejně proběhnout kontrola za účasti personálního ředitele společnosti Makro Josefa Fidlera a Renaty Burianové, předsedkyně OSPO.
Konečně se něco pohnulo
Podle mluvčí OSPO Anety Bednářové podaly pokladní stížnost kvůli neetickému až hrubému chování k zaměstnankyním před zákazníky.
„Nebo kvůli neumožnění hygienických přestávek v neodkladných případech. Pokladním nadřízení také upírali práva vyplývající přímo ze zákoníku práce. Například jim neumožnili doprovod nezletilých dětí k vyšetření u lékaře nebo neoprávněně požadovali zaplacení účetních rozdílů v ceně zboží,“ popsala mluvčí odborů.
„Jsme rádi, že se něco pohnulo,“ komentovala páteční rozhodnutí Bednářová. „Abychom však situaci vyhodnotili komplexně, musíme počkat, jak se bude vše dál vyvíjet. Ukáže to až čas a schůzka, která je dohodnuta na začátek dubna. Vůle ze strany vedení Makro tam ale je vidět,“ uzavřela Bednářová.
Vedoucí pochybila
Podle Nýdrle ze schůzek mezi vedením karlovarského obchodu za účasti centrály s pokladními vyplynulo, že ke zhoršení situace došlo až za poslední rok.
„V tomto případě se jedná o individuální pochybení vedoucí,“ uvedla ještě ve čtvrtek Nýdrle, podle které byl výsledkem šetření osobní pohovor manažerů společnosti s vedoucí pokladen.
„Byla upozorněna na práva a povinnosti zaměstnavatele a zaměstnanců v konkrétních situacích, aby k podobným situacím nedocházelo z její strany ani ze strany jejích zástupkyň,“ konstatovala mluvčí společnosti. V pátek se nicméně vedení rozhodlo postavit dotyčnou mimo službu.
Prodejna Makro v Karlových Varech navíc nově zavedla pravidelné týdenní schůzky volených zástupců zaměstnanců s ředitelem prodejny bez účasti jejich přímých nadřízených. Vedení prodejny nyní komunikuje přímo se zaměstnanci a nastavuje procesy, které pomohou vyhnout se v budoucnosti podobným případům,“ dodala.