Hlavní obsah

Pojišťovna podala trestní oznámení na majitelku cestovky Majestic Travel

Majitelka boskovické cestovní kanceláře Majestic Travel Zuzana Pálová, jejíž firma se dostala do finančních potíží a nechala v Chorvatsku bez asistence zhruba 40 klientů, čelí trestnímu oznámení pojišťovny Generali kvůli údajnému neoprávněnému podnikání. V úterý to oznámil generální ředitel pojišťovny Štefan Tillinger.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Cestovní kancelář si u pojišťovny předjednala, ale nezaplatila povinné pojištění proti úpadku a zájezdy prodávala bez něj. Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR), které cestovním kancelářím vydává koncesi, zvažuje rovněž podání trestního oznámení.

"Naši právníci studují, jestli je možné trestní oznámení podat, nebo není," sdělila mluvčí MMR Jana Jabůrková. Záměr ministerstva neoblomila ani snaha majitelky cestovní kanceláře, která údajně čtyřicítce klientů v Chorvatsku zajistila ubytování a všechny zaplacené služby včetně odvozu do ČR. To ale podle Jabůrkové nemění nic na tom, že cestovní kancelář musí mít sjednané pojištění proti úpadku, což Majestic Travel neměla.

MMR už dříve uvedlo, že Majestic Travel v květnu předložila dohodu s pojišťovnou na uzavření pojistky proti úpadku, na základě čehož získala koncesi k provozování cestovní kanceláře. Pojistné ale nezaplatila a začala prodávat zájezdy bez platného pojištění. [celá zpráva]

Úřad se o tom, že pojistná smlouva neplatí, dozvěděl od pojišťovny teprve poté, co média o víkendu informovala o problémech klientů Majestic Travel v Chorvatsku.

Pojišťovna o nezaplacení neinformovala

"Zákon takovou povinnost pojišťovnám neukládá. Dozor nad podnikáním je role, která přísluší státu," hájí pojišťovnu Tillinger. Podle něj je zákon o povinném pojištění nedokonalý, protože pojišťovnám ukládá informovat ministerstvo pouze tehdy, když zanikne již sjednané pojištění, v případě vzniku pojistné události a výši pojistného plnění nebo pokud pojišťovna získá informace o zhoršujícím se finančním hospodaření cestovní kanceláře.

S tím ale ministerstvo pro místní rozvoj nesouhlasí. "O nezaplacení pojistného nás pojišťovny mají povinnost okamžitě informovat, ministerstvo následně zašle návrh na zrušení živnostenského oprávnění, pokud cestovní kancelář nepřerušila či nezrušila koncesovanou živnost na provozování CK," uvedla Jabůrková. Pojišťovna je podle ní rovněž povinna nastavit první splátku pojistného tak, aby smlouva byla účinná v okamžiku, kdy rozhodnutí o udělení koncese nabude právní moci.

Klientům Majestic Travel podle televize Nova o víkendu v Chorvatsku odmítla posádka autobusu vydat zavazadla s odůvodněním, že majitelka kanceláře nezaplatila. Klientům se sice podařilo zajistit si ubytování, celý den se ale nedostali k osobním věcem, které měli v zavazadlech.

Do finančních potíží se letos v Česku dostalo již pět cestovních kanceláří. Úpadek ohlásily CK Asteri tour, CK Redgreentours, CK Filip, Globaltour a BG Travel.

Výběr článků

Načítám