Článek
„Podvodníci se prostřednictvím dopisů a telefonátů snaží kontaktovat klienty z čísla 244001, 2441022 a 244100111,” uvedla mluvčí ČNB Denisa Všetičková.
Telefonáty se snaží z lidí vylákat veškeré údaje o platební kartě, její číslo, platnost, jméno i CVV kód – tedy údaje, které jsou třeba pro platbu na internetu. Objevily se i případy, kdy volající doporučoval stažení aplikace na sledování účtu, která měla klienta údajně varovat, že dochází k neoprávněné manipulaci s účtem.
Podvodník s virtuální měnou donutil ženu k instalaci programu. Pak získal milion
Podle ČNB vypadají telefonáty důvěryhodně. „Často vás osloví jménem a disponují například informací o vašem posledním výběru z bankomatu,” upozornila Všetičková bez upřesnění, jak je to možné. Obecně ale může podvodník tyto informace získat například od třetí strany, jejíž stránky napadl, například e-shopu. Podle mluvčí podvodníci dokážou dokonce napodobit telefonní číslo například infolinky, jde o tzv. spoofing.
Centrální banka upozornila, že tímto způsobem lidi nekontaktuje. Centrální banka ze zákona nemá žádné klienty z řad soukromých osob s výjimkou zaměstnanců. Účty u ní má například stát či obce.