Hlavní obsah

Podvod s emisemi se nových motorů netýká, tvrdí Volkswagen

Aktualizováno

Německý koncern Volkswagen ve čtvrtek vyloučil možnost, že by se manipulace s emisními testy týkaly rovněž jeho novějších naftových motorů EA 288. Firma tak učinila několik hodin poté, co oznámila, že zkoumá, zda manipulace při měření emisí, které byly odhaleny u staršího motoru EA 189, nebyly možné také u první verze motoru EA 288 plnící normu Euro 5.

Foto: Reuters

Šéf Volkswagenu Matthias Müller v továrně automobilky v německém Wolfsburgu

Článek

Německý spolkový úřad pro dohled nad automobilovým trhem již dříve oznámil, že novější verze motorů EA 288 plnící normu Euro 6 je v pořádku a nemusí být svolána k opravě.

"Po důkladném přezkoumání je nyní jasné, že ani automobily s motory EA 288 v normě Euro 5 nejsou vybaveny žádným nepřípustným softwarem (umožňujícím manipulaci s emisními testy)," uvedl ve čtvrtek Volkswagen.

Starší verze motorů EA 288 v normě Euro 5 se používala v Německu například u oblíbených modelů Golf. Pokud by se ukázalo, že tyto motory umožňují manipulaci s emisními testy, mohl se celý skandál podle analytika automobilového průmyslu Ferdinanda Dudenhöffera rozšířit o milióny vozů.

VW přišel o třetinu své hodnoty

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 miliónů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Nárůst počtu problémových vozů by pro firmu znamenal vyšší náklady na jejich svolávání do servisů, mohl by rovněž zvýšit případné pokuty od regulátorů a výdaje na právní spory.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu již srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

Minulý týden Volkswagen oznámil, že kvůli skandálu svolá v Evropské unii do servisů zhruba 8,5 miliónů vozů s naftovým motorem. [celá zpráva]

Jak Volkswagen podváděl

Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.

Volkswagen si již na náklady spojené se skandálem vytvořil rezervu 6,5 miliardy eur (176 miliard Kč). Řada analytiků však předpokládá, že tato rezerva nebude dostatečná. V samotných Spojených státech Volkswagenu například hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (436 miliard Kč).

Související témata:

Související články

VW svolá v Evropě 8,5 miliónu aut

Německý automobilový koncern Volkswagen ve čtvrtek oznámil, že kvůli emisnímu skandálu svolá v Evropské unii do servisů kolem 8,5 miliónu aut s naftovým...

Výběr článků

Načítám