Hlavní obsah

Podvádění s emisemi: U většiny motorů VW bude stačit nový software

Pro nápravu vozů koncernu VW s dieselovými motory schopnými obcházet emisní měření bude ve většině případů stačit nahrání aktualizovaného softwaru řídicí jednotky. Pouze u agregátu 1,6 budou nutné při servisní akci také výměny některých dílů, vyplývá z vyjádření Škody Auto a ministerstva dopravy.

Foto: Mal Langsdon, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Volkswagen a následně další koncernové značky včetně Škody Auto by měl technické řešení představit do konce listopadu.

V Česku jezdí podle ministerstva dopravy asi 106 tisíc vozů Škoda a několik desítek tisíc aut koncernu VW s motorem EA 189 o objemu 1,2, 1,6 nebo 2,0 litru plnícím normu Euro 5. Ty jsou schopné rozpoznat homologační test a přejít do ekologického režimu.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Budou další testy

Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda budou v příštích týdnech pokračovat emisní testy koncernových vozů v nezávislé zkušebně. Zkoušky zatím potvrdily, že současné modely koncernu normy plní. Po oznámení technického řešení chce ministerstvo nechat otestovat některý z opravených vozů.

"Další postup ohledně svolávací akce řešíme ve spolupráci s německými a britskými úřady," uvedl. Koncern již oznámil, že vozy začne zvát k servisním prohlídkám od ledna a akce zřejmě potrvá celý rok.

Jak Volkswagen podváděl

Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.

Motory se montovaly do modelů Fabia druhé generace, Roomster, Rapid s diesely Euro 5, Octavia druhé generace, Yeti a Superb druhé generace. Také se používaly ve volkswagenech Golf šesté generace, u sedmé generace Passatu nebo prvního modelu Tiguan. V současných modelech pro Evropu by být neměly.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám