Hlavní obsah

Po Praze jezdí nové sdílené skútry. Jsou na benzin

Poté, co se sdílenými elektrickými skútry v Praze skončila společnost BeRider ze Škoda Auto i polská Blinkee, rozhodla se zkusit to s tímto byznysem v metropoli italská Anytime. Do ulic tento týden nasadila 60 skútrů, a to pro sdílené motorky s méně obvyklým klasickým benzinovým motorem.

Foto: Anytime

Sdílené skútry v tomto případě nejsou elektrické.

Článek

Anytime, jež se dosud věnovala provozování sdílených aut značek Toyota, nyní nabídku rozšířila i o levné čínské skútry Yuki 125i Via a Yuki 125i Matrix. Skútr najdete a nastartujete s pomocí mobilní aplikace, základní tarif vyjde na pět korun za minutu. Model Via má v kufru dvě helmy, Matrix jen jednu.

Skútry lze řídit s oprávněním od 16 let.

V současné době v Praze fungují elektrické sdílené skútry provozované společnosti Antees, což jsou upravené bývalé BeRidery. Služba se orientuje na kurýry rozvážkových služeb, což Anytime u skútrů neplánuje.

Parkují zdarma a zabírají místo. Sdílená auta čekají změny

Domácí

„Naši uživatelé si pochvalují zejména to, že nemusí pořizovat drahý dopravní prostředek a starat se o jeho neméně náročný provoz. Nemusí platit za nákup pohonných hmot, povinné ručení, servis či výměnu pneumatik,“ řekl k nabídce ředitel Anytime Milan Beutl.

Sdílené skútry jsou vedle sdílených koloběžek populární ve velkých městech Evropy, jako německý Berlín nebo španělská Barcelona. Zde jsou k vidění sdílené skútry víc než pěti různých provozovatelů.

Typický je elektrický pohon, s ohledem na ekologii i hluk. U klasického benzinového skútru může být proti elektrickému výhodou o něco vyšší rychlost, delší dojezd či snadnější tankování.

PŘEHLEDNĚ: Které elektrokoloběžky musí mít nově povinné ručení

Ekonomika

Výběr článků

Načítám