Článek
„Naše domácí prodeje se v roce 2024 pohybovaly na podobné úrovni jako v předcházejícím roce. Slibně se vyvíjející první polovinu roku narušilo velmi proměnlivé počasí, na hospody navíc dopadlo navýšení DPH na čepované pivo, což se na mnoha místech negativně promítlo do návštěvnosti,“ uvedl obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Roman Trzaskalik.
Pivovarská skupina se snaží bojovat proti trendu snižování spotřeby čepovaných piv. „Lidé si stále zhruba 35 procent naší produkce vychutnávají v restauracích a hospůdkách. To je víc, než je poměr na celém českém trhu,“ dodal Trzaskalik.
Pivo si podle něj v hospodách dává osm z deseti hostů a k celkovému obratu podniků přispívá téměř z poloviny.
České pivovary vyvezly rekordní množství piva

Zájem o ležáky v Prazdroji meziročně vzrostl o 2,4 procenta, rostl především Radegast. Projevil se také zvyšující se zájem Čechů o nealkoholická piva. Prodeje ochuceného Birellu v hospodách a restauracích meziročně posílily o více než šest procent.
Nejprodávanějším obalem v portfoliu Prazdroje byly loni vratné skleněné lahve, které se na celkovém tuzemském objemu podílely zhruba ze třetiny. Druhou pozici zaujaly sudy, na které se výrazně dotáhly plechovky. „Ty jsou mezi spotřebiteli stále žádanější, především pro jejich lehkost i rychlost vychlazení. V roce 2016 tvořily desetinu našeho portfolia, loni už to byla třetina,“ dodal Trzaskalik.
Suchý únor začíná spíš v lednu. Spotřeba alkoholu klesá dlouhodobě
