Článek
Strojírny ze západočeské metropole dokázaly porazit ve výběrovém řízení pět firem, mezi nimi i kanadský Bombardier, polskou Pesu, nebo čínský podnik CNR Tangshan Railway Vehicles.
„Naše výrobky se v posledních letech prosazují na zahraničních trzích,“ uvedl generální ředitel společnosti Škoda Transportation Josef Bernard.
„Tramvaje uspěly v maďarském Miskolci, metro v ruském Petrohradu, dvoupodlažní jednotky na Ukrajině, naše lokomotivy jezdí na Slovensku,“ připomněl Bernard.
Škoda uspěla v Turecku s pětičlánkovou soupravou, kterou dodává pro již zmíněný Miskolc. Rozhodovaly především technické provedení, cena a termíny dodacích lhůt.
„Turecko je velmi dynamický a rychle rostoucí trh, kde se počítá s významnými investicemi do městské dopravy i v dalších velkých městech, jako je Bursa, Gaziantep, Izmir nebo Adana. Turecko je také vstupní branou do dalších blízkovýchodních zemí,“ sdělil Zal Shahbaz, viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation.