Článek
„Nová podoba značky se od původního loga liší jen v nepatrných detailech,“ uvedl Libor Jelínek, hlavní autor nového loga. „Viditelnější úpravou je plastičnost a s tím související světlý odstín modré a šedé. Změnila se také typografie,“ vysvětlil Jelínek.
Moderní vizuální styl, který sjednotil firemní komunikaci všech dceřiných společností Škoda Transportation, má odpovídat současným trendům.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
„Jsem přesvědčen, že nová identita pozitivně ovlivní vnímání naší firmy u veřejnosti i zákazníků a posune Škodovku k dalším obchodním úspěchům,“ uvedl generální ředitel společnosti Škoda Transportation Tomáš Ignačák.
„V současnosti nestačí inovovat pouze výrobky, ruku v ruce s vývojem musí jít i design značky,“ podotkl Ignačák.
Firma bude nové logo zavádět postupně. Jako první prošel inovací web společnosti a některé elektronické dokumenty, dále přijdou na řadu tištěné prezentační materiály a výrobky.
Záznamy shořely
Prapůvodní okřídlený šíp si nechala Škodovka zaregistrovat jako ochrannou známku 15. prosince 1923 v osm hodin ráno.
„Kdo byl tvůrcem, není jisté, nejsou totiž k dispozici dobové dokumenty – v dubnu roku 1945 při bombardování Plzně shořel škodovácký archiv a s ním i záznamy o autorství značky,“ připomněla mluvčí strojíren Lubomíra Černá.
Logo vzešlo ze soutěže vypsané po první světové válce a původně mělo dvě podoby. „První obsahovalo okřídlený šíp s pěti pery, ve druhém návrhu byla pera jen tři a šíp směřoval vpravo. Pětiperová verze se používala ve větší míře do roku 1925, pak už se vyskytovala ojediněle a postupně se přestala využívat vůbec,“ doplnila Černá.
V roce 1937 byl k logu připojen text ŠKODA a tato značka se s drobnými úpravami používala dodnes.
A co vlastně znak symbolizuje? Šíp rychlost, křídla pokrok, oko přesnost výroby, kruh jednotu, úplnost a harmonii.