Článek
„V tendru jsme uspěli především díky nejlepšímu technickému řešení,“ uvedl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. Podniku se podařilo porazit konkurenční nabídky firem Siemens, ABB a Bombardier. Ten se proti výsledku výběrového řízení odvolal – podle něj není možné, aby s nejlepším řešením přišla právě Škoda.
Čínský úřad pro rozvoj a reformy, který je obdobou českého úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, ale teď stížnost zamítl. „Definitivně a nezvratně potvrdil, že jsme vyhráli my,“ konstatoval Šilhánek.
Škodovka vede se společností Bombardier několik obchodních pří. Minulý týden částečně uspěla Škoda Transportation - její lokomotiva, kterou kvůli těmto sporům půl roku zadržoval rakouský soud, se po zaplacení kauce vrátila do České republiky.
Kontakt pro zmíněné metro představuje dodávku výzbroje pro třiadvacet pětivozových jednotek a počítá s opcí na dalších patnáct souprav. „První dodávky uskutečníme do roka, linka začne jezdit v roce 2013,“ poznamenal Šilhánek. „Napřed bude výroba kompletně probíhat v Plzni, pak ji částečně přesuneme do závodu, který spolu s čínskou stranou připravujeme asi sto kilometrů od Šanghaje,“ řekl Právu Šilhánek.
Dveře do Asie
Pro podnik, který letos čeká obrat 3,2 miliardy korun, není zakázka pro Su-čou rozhodující svým objemem, ale tím, že otevírá další dveře na perspektivní asijský trh. „Do roku 2016 chceme náš obrat zdvojnásobit až na sedm miliard korun a pro splnění tohoto cíle jsou rozhodující hlavně teritoria v Asii, východní Evropě a Spojených státech,“ uvedl Šilhánek.
Nejdůležitějším současným kontraktem je dodávka osmdesáti pohonů za celkem dvě miliardy korun pro lokomotivy v Turecku. Navíc tato země připravuje tendr na dalších 280 strojů.
Množství zakázek se projevuje i na počtech zaměstnanců. „V lednu jsme jich měli 655, nyní jich je 740 a na konci příštího roku počítáme s 810 pracovníky,“ uzavřel Šilhánek.