Článek
„Výrazný nárůst tržeb zajistily zejména trolejbusy a lokomotivy a příměstské jednotky, výrazný pokles byl naopak u tržeb za tramvaje, elektrickou výzbroj, trakční motory a metro,” uvedla firma ve výroční zprávě.
Firma loni vyvezla 53 procent produkce do Finska, Lotyšska, Německa, Ruska, Slovenska, Turecka, Itálie, Polska, Čína a USA. Export meziročně klesl o 13 procent.
Bateriové tramvaje do tureckého Eskişehiru
Počet vyrobených trolejbusů a elektrobusů se meziročně téměř zdvojnásobil. Skupina je dodala například do Budapešti, Vilniusu, Žiliny, rumunského Galati, bulharského Plevenu, ale také například do Ostravy, Plzně či Českých Budějovic.
Skupina loni dokončila dodávku bateriových tramvají do tureckého Eskişehiru, pokračovala ve výrobě tramvají ForCity pro Prahu, dále pro Saskou Kamenici (Chemnitz) a Helsinky a vlakových souprav včetně lokomotiv pro německé dráhy Deutsche Bahn.
80 tramvají pro německou aglomeraci
Škodovka v loňském roce uzavřela kontrakt na 80 tramvají pro aglomeraci Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Součástí je opce na dalších 34 vozidel, celková hodnota kontraktu včetně opcí činí téměř deset miliard korun.
Loni v dubnu Škodu Transportation stoprocentně ovládla skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Letos v únoru od ní desetiprocentní podíl odkoupil jeden z původních akcionářů Škodovky a člen dozorčí rady Michal Korecký.