Článek
Důvodem poklesu zisku byly pokračující dopady pandemie covidu a ruská agrese na Ukrajině, uvedla firma. Skupina loni dodala 400 vozů, meziročně o 88 procent více, a uzavřela několik velkých kontraktů.
„Loňský rok byl pro nás obdobím důležitých změn, a to jak v organizační struktuře, tak v organizaci obchodních aktivit,“ uvedl generální ředitel a výkonný předseda představenstva Petr Novotný.
„Vysoké investice, které jsme v posledních letech směřovali do našich závodů, se loni projevily zvýšením výrobní kapacity i výkonnosti,“ dodal.
Do Vilniusu brzy zamíří nové trolejbusy Škoda, celkem jich bude 91
Nejvýznamnější loňskou zakázkou byl kontrakt na výrobu až 200 tramvají pro Prahu v hodnotě přes 16 miliard korun.
K významným obchodům patří také výroba nočních vlaků pro finského dopravce VR Group, smlouva na dodávku metra do Sofie a tramvají pro německý Kassel.
„Škoda Group se také silně etablovala na západních trzích - na italském aktuálně pracuje na zakázkách za více než 250 milionů eur a v Německu je klíčovým dodavatelem úzkorozchodných tramvají,“ dodal mluvčí podniku Jan Švehla.