Článek
„Slovensko je náš tradiční, důležitý obchodní partner,“ uvedl Tomáš Ignačák, předseda představenstva Škody Transportation. Připomněl, že na tamní železnici už několik let jezdí jejich dvoupodlažní elektrické jednotky a moderní lokomotivy a ve slovenských městech navíc vozí cestující trolejbusy a tramvaje Škody.
Soupravy budou jezdit v okolí Žiliny. „Moderní elektrické jednotky jsou pro tamní regionální dopravu a pro naše cestující klíčové,“ sdělil Filip Hlubocký, generální ředitel ZSSK. „Jsme přesvědčeni, že budou kvalitní a budou spolehlivě fungovat,“ dodal Hlubocký s tím, že s podobnými jednotkami už mají pozitivní zkušenosti.
Montáž v Trnavě
Škodovka vyrobí první dvě soupravy včetně všech nejnovějších změn podle přání zákazníka, odzkouší je a zajistí homologaci. „Pro další objednaná vozidla následně vyrobíme hrubé stavby skříní, podvozky a trakční sety,“ vysvětlil obchodní ředitel Škody Transportation Jaromír Jelínek. Montáž pak bude probíhat na Slovensku ve spolupráci se ŽOS Trnava.
„Věřím, že se naše spolupráce osvědčí a společně dodáme slovenskému národnímu dopravci moderní a vysoce kvalitní vozidla pro regionální dopravu,“ doplnil Jelínek.
Vlaky budou moci jezdit v rámci regionálního provozu na všech elektrifikovaných tratích Slovenska. Počítá se s dvěma variantami - kratší osmdesátimetrovou s kapacitou 247 sedadel a delší 106 metrů dlouhou pro 343 sedících pasažérů. V soupravách bude mimo jiné klimatizace a Wi-Fi.
V Česku nyní jezdí 28 jednotek RegioPanter. Dalších devět, které budou určené pro Plzeňský kraj, přibude letos.