Článek
Půjde o jednopodlažní vlaky s bezbariérovým přístupem a místem pro přepravu lidí na invalidním vozíku. „Budou také disponovat prostorem pro přepravu kočárků, jízdních kol nebo objemných zavazadel,“ uvedla Škoda.
Maximální rychlost vlaků bude 160 kilometrů v hodině. Celková kapacita 1. a 2. třídy bude 240 sedících cestujících. Počítá se i se zásuvkami s USB portem pro napájení a systémem připojení wi-fi.
České dráhy čekají propad tržeb o tři miliardy
„Dodání prvních kusů předpokládáme v průběhu roku 2023. Z rámcového kontraktu budeme objednávat vždy jen tolik jednotek, na kolik budeme mít zajištěno financování formou smluv s objednateli,“ doplnil generální ředitel Českých drah Václav Nebeský.
Škoda Transportation s více než 5300 zaměstnanci je největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Vyrábí tramvaje, příměstské elektrické vlaky, lokomotivy, soupravy metra, trolejbusy nebo elektrobusy.
V dubnu 2018 společnost převzala finanční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Následně prodala desetiprocentní podíl jednomu z původních akcionářů Škodovky a členu dozorčí rady Michalu Koreckému.