Hlavní obsah

Plzeň zprovoznila nové depo, má být nejmodernější v Evropě

Právo, Ivan Blažek

Řadou superlativů se může pochlubit nové depo Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) slavnostně otevřené v pátek. Unikátní je třeba čtvrt kilometru dlouhá krytá zkušební dráha pro trolejbusy.

Foto: Škoda Transportation

Nové depo plzeňských dopravních podniků

Článek

„Nacházíme se v jednoznačně v nejmodernějším areálu dopravních podniků v Evropě,“ prohlásil Michal Kraus, generální ředitel PMDP.

Zároveň se jedná o jeden z největších českých PPP projektů, založených na spolupráci veřejného a soukromého sektoru - základnu vybudovala ve svém areálu Škoda Transportation a údržbu vozů provádí její dceřiná firma Škoda City Service. Město za komplex i poskytované služby zaplatí celkem dvanáct miliard korun ve splátkách rozložených do devětadvaceti let.

Velikost i délku kontraktu kritizoval někdejší ministr financí Miroslav Kalousek a jako problematický loni označila tento projekt i Bezpečnostní informační služba.

Foto: Škoda Transportation

Nové depo plzeňských dopravních podniků

„Odpovědí je, že základna stojí a funguje,“ řekl Právu plzeňský primátor Martin Baxa (ODS). „Myslím, že bude tento projekt doceněn až v příštích letech. Jednorázově bychom nebyly tak velkou akci schopni realizovat. Město se tímto způsobem vlastně zavázalo k dlouhodobé udržitelnosti veřejné dopravy,“ doplnil Baxa.

Místa je dost

Komplex umožňuje parkování i servis všech 112 městských autobusů a 86 trolejbusů. „Kapacitně by mohlo depo pojmout ještě o třetinu vozidel víc,“ upozornil Kraus. Areál má plochu 11,6 hektaru, dříve se plzeňská dopravní flotila tísnila na třetinovém prostoru, ve více než sto let staré vozovně nedaleko centra města.

„Dlouhodobě nesplňovala požadavky pro bezpečné parkování, ani pro rozvoj technologického zázemí,“ připomněl Kraus.

Foto: Škoda Transportation

Venkovní parkoviště u nového depa

Nový areál vznikl přestavbou bývalé osmihektarové průmyslové haly, takzvané Lokomotivky. „Zůstaly z ní jen základy a nosné konstrukce,“ poznamenal Josef Bernard, generální ředitel Škody Transportation. Práce začaly před dvěma roky. „Problémů byly desítky, přesto se podařilo dobu výstavby o rok zkrátit,“ konstatoval Bernard.

Může se Vám hodit na Firmy.cz

Související témata:

Výběr článků

Načítám